Ljudparrty!

Igår var det vimmeldagen. Dagen då alla skulle titta på alla andras utställningar. Oj vad folk hade varit seriösa! Man kunde lära sig tango eller salsa. Om var mer svensk av sig (hatar prova på saker när alla andra står och glor) kunde man sätta sig i ett mörkt rum och titta en film om filmmusik. Där stod jag med min ihop slängda plansch om en konsert med svensk band som 80 % av skolans elever inte visste vilka de var. Men, men nu är det över och nu är det bara kabarén att oroa sig över.

 

Måndagen gick ut på att läsa på planscher i för små rum där folk trängde sig fram. Trängsel och olika odörer gav mig huvudvärk och efter en snabb middag gick jag och vilade. Jag vaknade tre timmar senare och då var det enda rätt att testa Mats husmorskur. Jag tog en Alvedon och somnade om. Efter totalt 13 timmar sömn var min rygg rätt mör och ögonlocken tunga som bly.

 

Nog pratat om mina sovtider. Jag vet att det är väldigt spännande men den som spar hon har. Jag och Nils(rumskompis) har under hela helgen och veckan haft ljudparrty! Johan(han som äger lägenheten) är bortrest. Johan sover mer än min mormor. Han sover när jag lämnar hemmet och när han kommer hem på eftermiddagen, tar han en tupplur på någon timme. Det merför att jag har sällan har hög musik i mitt rum. Väggarna är tunna och hans rum är vägg i vägg med mitt. Oj, oj vad jag och Nils har dansat till Christer i p3 i köket. Jag blev alldelens svettig.(Det kan bero på att gasolspisen var på max och dansstegen jag tog, var snare ett försök att inte kroka i det lilla köket.)    


Kommentarer
Postat av: Karin

Vilket var bandet? Vilket var bandet?

2009-09-09 @ 14:41:43
Postat av: Ida

Det var Kent men nästan alla på skolan är invandrare så det hade inte hört om dem.

2009-09-09 @ 18:10:46
Postat av: Karin

Då gjorde du ju en kulturgärning som upplyste lite om det svenska svårmodet! ;-)

2009-09-09 @ 19:11:21
Postat av: Christine

Nämen! hallå nu har jag trillat in här.. såg i ditt mail att denna fanns som länk och så klickade jag av ren nyfikenhet. Inte visste jag att du skaffat blogg! Eller en liten klocka ringer någonstans.. men jag har väl ignorerat den.



Nu fick jag svar på varför du ville ha fotografierna från kent! Hihi, låter ju som en lyckad plansch om inte annat :) nu har du fått en till trogen läsare

2009-09-11 @ 12:35:52
Postat av: Ida

affischen var väldigt fint och självklart gick den i svart och blått:)



Du är så välkommen. Ju fler desto bättre:)

2009-09-13 @ 20:16:30
Postat av: karin

Imorgon åker jag till england och kommer troligen sitta på mitt rum imorrn kväll och längta både till hull och till uppsala. då hade det varit toppen med ett inlägg på fjollträskbloggen att fnissa sig igenom... snälla? ;-P kram!

2009-09-23 @ 08:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0