En helg utöver det vanliga..

Helgen kom och helgen gick förbi och nu är det söndag igen. Måste bli duktigare att blogga. Här kommer den extremt spännande och nervkittlande berättelsen om min vidunderliga helg!

 

Allt började med en vild och galen kväll i en trångt och mörkt källera. Den fredagskvällen kommer verkligen gå till historieböckerna. Det var jag, herr tvättmaskin och löshästen torktumlaren. Vilket partydjur tvättmaskinen är! Han mullrar fram skämt efter skämt som får mig att ramla ihop i skrattknip. Om det inte var nog, så står torktumlaren i baren och spanar med sitt cyklopiska öga. Samtidigt som han bjuder på de godaste drinkarna.  Ni hör ju. Kan en fredagskväll bli bättre? Jag tror inte det.

 

Med ett huvud som väger lite mer än vanligt åker jag och min Morbros fru, Gerd till stan på lördagensmorgon. Det första som vi gör, är det samma som mina föräldrar gör, så fort de lämnar hemmets trygga väggar. Vi tar en fika. Efter fikat går stegen mot ett museum. Väl framme inser vi att nästa guidetur går om 58 minuter. För att fördriva tiden kollar vi på en fotoutställning om Sveriges Nationalparker och jag tvingar in Gerd till en aktionsvisning. Där finns allt man inte visste att man inte behövde. Fula tavlor och groteska stora skulpturer är bara ett smakprov på allt som kunde köpas för allt för stora summor. Museum handlade om ett hus från början av 1900- talet, där ägarinnan har sparat allt i sitt liv. Där finns allt från skägg från hennes man till fint kinesiskt porslin. Varenda ägodel har hon fotat och skrivit om dem. All information har hon sparat i ett uppslagsverk med 75 band. Hela uppslagsverket har hon tryckt upp i övre hundra exemplar som finns utspridda över hela världen. Vi avslutar dagen på en mysig bakgård med god middag.

 

Efter en sådan vild fredag och lördag har jag tagit en lugn söndag på biblioteket för att läsa in lite inför veckan.  


Kommentarer
Postat av: Karin med storasystersyndrom

Jag tycker att du ska ta det lugnt med lsd:n på fredagkvällarna... ;-)

2009-09-07 @ 12:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0